#3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeroen Seelt - WaarBenJij.nu #3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeroen Seelt - WaarBenJij.nu

#3

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

04 Maart 2017 | Verenigde Staten, New York

Ik realiseerde me van de week dat ik alweer 1/3 van m'n tijd hier heb gehad. De tijd gaat zo snel..

Tot zover mijn gedachtes. Back to business.

Nadat de sneeuw grotendeels was weggesmolten zijn we dat weekend naar het ijssculpturen festival in Central Park geweest en wauw, dat was me toch een feest. Er was maar liefst ÉÉN ijssculptuur. Gigantisch succes dus.

Het weekend daarna zijn we met z’n 5-en naar Washington gegaan van vrijdag tot en met maandag (maandag was presidents day dus iedereen was vrij). Super leuk weekend gehad, hele weekend tussen de 17 en 21 graden gehad, helemaal goed dus voor Februari. Wat ook wel lekker was, was dat Washington een stuk rustiger is dan New York, af en toe even rust is ook wel lekker moet ik zeggen. In Washington uiteraard naar het Witte Huis geweest, maar daar werd voor de deur iets verbouwd (uiteraard als wij er zijn) dus het was vrij slecht te zien. Verder nog naar alle memorials geweest van alle presidenten en in parken genoten van de zon.

Verder viel het me in Washington (en in NY ook wel) op hoe relaxt amerikanen zijn en dat het hen echt niet uitmaakt wat je doet of hoe je het doet. In Nederland is men altijd erg van: ‘doe maar normaal dan doe je al gek genoeg’, maar hier in Amerika doen ze daar echt totaal niet aan en dat bevalt me wel moet ik zeggen. Soort van bevrijdend wel.

Het weekend nadat we in Washington waren geweest was het opnieuw rond de 20 graden dus toen hebben we 2 dagen achter elkaar in het park in de zon geluncht, terwijl er een storm was in Nederland, heel vervelend allemaal.

Geen idee wat we dat weekend erna hebben gedaan,, kan nooit veel aan school gedaan hebben want dat is in een middag wel af.. Wel zijn we toen naar een bakery geweest met ‘de beste koekjes van New York’ en daar was absoluut geen woord aan gelogen. Je hoeft de rest van de dag niks meer te eten, maar ze zijn echt geweldig.

Tussen deze dingen door ook nog naar school geweest en ik ben nog steeds niet echt onder de indruk van het niveau hier. Van kiezen welke vragen je bij een tentamen wil maken tot de vraag wie de oprichter is van Tesla, SpaceX en PayPal, echt moeilijk is het allemaal niet. Dit keer geven m’n cijfers dat zowaar ook aan (meestal niet namelijk..), m’n laagste cijfer tot nu toe was een 8,8, ook wel eens lekker.

/Jeroen

  • 06 Maart 2017 - 16:17

    Pauline Van Der Aart:

    Jeroen, wat leuk om dit 3e verslag weer te lezen. En ook de foto's te zien. Ik krijg zo weer zin om naar NY en Washington te gaan. Je hebt er misschien geen tijd voor maar de diverse musea in Washington zijn ook zeker de moeite waard. Ben je in NY al in Bryant Park geweest? (Ligt achter de Library). Wij vonden dat een rustpunt in de hectische stad.
    Nog leuker vond ik het om je snoet via skype in levende lijve plotseling voor m'n neus te zien!
    Zo te zien floreer je goed!
    Veel groetjes en veel plezier de komende tijd.
    Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Exchange semester Baruch College NYC

Jan-Jun

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2017

#6

21 April 2017

#5

05 April 2017

#4

04 Maart 2017

#3

10 Februari 2017

#2
Jeroen

Actief sinds 25 Jan. 2017
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 6910

Voorgaande reizen:

16 Januari 2017 - 09 Juni 2017

Exchange semester Baruch College NYC

Landen bezocht: