#6 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeroen Seelt - WaarBenJij.nu #6 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeroen Seelt - WaarBenJij.nu

#6

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

05 Juni 2017 | Verenigde Staten, New York

Waar zal ik eens beginnen, ben inmiddels al weer een paar dagen thuis..

Nadat we terug waren gekomen uit St. Thomas zijn we naar de NY autoshow geweest, wat vergelijkbaar is met de autorai. Super leuk om dit in de VS een keer mee te maken, omdat ze heir toch heel veel andere auto’s/automerken hebben.

Het weekend daarna kwamen m’n ouders en m’n zusje een week langs, dus kon ik samen met hen even alle toeristische attracties doen, ook wel leuk. Ik merkte dat ik toch wel anders tegen NY aankeek na al die toeristische attracties gezien te hebben. We zijn toen o.a. naar het vrijheidsbeeld, de freedom tower, de highline en de Intrepid geweest.

Nadat zij weer weg waren ben ik met Arthur naar de Manhattan classic car club geweest. Super gaaf concept waar je een bepaald bedrag per jaar betaalt om vervolgens met alle auto’s uit de collectie te kunnen rijden. Natuurlijk perfect voor NY omdat er weinig ruimte is om je exclusieve auto te stallen. Daarna ook nog naar het 9/11 memorial museum geweest, heel indrukwekkend.

Weekend daarna opnieuw naar de Freedom tower geweest, dit keer om de zonsondergang te zien. Uiteraard was het uiteindelijk bewolkt, maar toch gaf het oranje licht een heel mooi effect op de stad. De volgende ochtend om 7 uur op om naar een concert van Green Day te gaan. Ben niet echt fan van green day, maar waarom ook niet. Viel uiteindelijk best tegen, zeker ook omdat het bloedheet was, maar toch leuk om nog even mee te maken.

De dagen daarna waren de laatste examens die, uiteraard, niet bepaald moeilijk waren en daardoor ook erg goed gingen. In de dagen daarna zijn we naar een rooftop bar (pod 30) geweest, super mooi uitzicht en heerlijke mojito’s. Daarna nog wat gegeten in Bryant park terwijl we een behoorlijk rare theatervoorstelling keken. De dag daarna was het eindelijk zo ver, de dag waar we al weken naar uitkeken: we gingen jetskiën op de Hudson! En wat was dat verschrikkelijk gaaf. Doordat er zoveel grote schepen varen op de Hudson stond er behoorlijke golven waardoor de jetski heerlijk uit het water kwam als recht op de golf afging. Ook super leuk om NY en het vrijheidsbeeld van het water af te zien.

De 2 dagen daarna waren mijn laatste dagen in NY dus toen heb ik vooral veel rondgelopen en vooral zoveel mogelijke lekkere dingen gegeten die we in NL niet hebben.

Nu inmiddels weer in NL en ik moet zeggen, het is wel héél erg rustig en leeg hier..
Nu heerlijk 3 maanden vakantie en daarna stage lopen!

/Jeroen