Eerste Week In NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeroen Seelt - WaarBenJij.nu Eerste Week In NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jeroen Seelt - WaarBenJij.nu

Eerste Week In NYC

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

25 Januari 2017 | Verenigde Staten, New York

Tja, waar zal ik eens beginnen. Na 4 maanden van continu geregel was het dan toch echt zo ver, eindelijk naar NYC om daar voor 5 maanden te gaan studeren aan Baruch College. Sinds ik ooit in de 1ste van de middelbare hoorde dat het kon wilde ik het al, dus om te zeggen dat ik er zin in had was een understatement. Het klinkt heel cliché, maar het is toch echt een 'dream come true'.
Nadat ik thuis al afscheid had genomen van mam en Lau, zette pap me op Schiphol af, toch best gek om iedereen voor 5 maanden niet meer te gaan zien. In de rij bij het inchecken kwam ik iemand van m'n studie tegen die in Washington ging studeren. Hij vloog ongeveer om dezelfde tijd wat het wachten een stuk leuker maakte. Meteen ook een mooie gids als ik naar Washington ga en andersom. Omdat ik een visum heb hoefde ik niet bij de 'gewone mensen' te wachten om de US in te komen, dus 20 minuten nadat ik het vliegtuig uitstapte op JFK zat ik al in m'n uber op weg naar m'n kamer. M'n kamer ligt net buiten Manhattan in Union City. Binnen 15/20 min sta ik op Times Square, dus dat is helemaal prima.
De volgende dag naar Manhattan gegaan om een abonnement te regelen zodat ik tenminste weer internet had. Meteen maar even gekeken naar m'n uni, en wauw, het moet haast wel het lelijkste gebouw in Manhattan zijn (zie foto). Daarna naar het zuidelijkste puntje van Manhattan gelopen. Toen ik daar eenmaal was regende het inmiddels zo hard dat ik er klaar mee was en maar naar huis ben gegaan. Ik kende helemaal niemand toen ik aankwam, dus echt leuk vond ik het ook nog niet. Best gek ook hoe je je in zo'n gigantische stad, met zoveel mensen om je heen, toch zo alleen kan voelen.
Woensdag m'n collegekaart opgehaald, waar ik ook een aantal andere exchange studenten tegen kwam. Daarmee geluncht, naar het Museum of Metropolitan Art geweest en daarna nog wat gedronken ergens. Super mooi museum dat MoMa, maar sommige dingen sloegen helemaal nergens op, typisch kunst dus.
Volgende dag eerst hardgelopen met toch wel het beste uitzicht dat je kan hebben tijdens het hardlopen: de skyline van Manhattan. Daarna met het grootste gedeelte van die studenten die ik de vorige dag had leren kennen naar het National Museum of National History geweest. Best leuk museum, het is alleen gigantisch en soms zijn ze behoorlijk doorgeslagen met de hoeveelheid spullen die ze hebben verzameld. Na 4 a 5 uur daar rondgelopen hadden we alleen de beneden verdieping gezien. Er zijn 5 verdiepingen. Daarna zijn we wat gaan eten bij Tortaria, waar de wraps echt waanzinnig zijn.
Voor vrijdag hadden we van alles en nog wat gepland maar uiteindelijk naar het 9/11 memorial monument en de oculus (soort shopping mall bij de twin towers) gelopen. Daarna pizza gegeten bij Famous Ben's Pizza, wat oprecht een van de beste pizza's was die ik ooit heb gegeten. Super krokant, maar toch ook slap (=goed).
Zaterdag zijn we naar Coney Island gegaan, het attractie park aan de kust in het zuiden van Brooklyn. Na een metrorit van ruim een uur kwamen we daar aan,maar het bleek echter pas open te gaan na pasen. Toen dus maar even over de pier gelopen en daarna een hotdog gegeten in zo'n typisch Amerikaanse tent. Daarna doorgegaan naar een winkel waar ze regenboog donuts hadden, maar toen we daar eenmaal aankwamen bleek het net 12 minuten dicht te zijn. De planning die dag was dus 10/10. Daar in de buurt toen maar een burger gegeten en wat gedronken. Daarna door gegaan naar de kamer van een van die studenten voordat we uit gingen om daar alvast wat te drinken. Om een uur of 12/1 naar 'le bain' gegaan, wat een hele goede rooftop bar moest zijn. Het was echter mistig dus het uitzicht was niet geweldig Het meest rare was nog wel dat iedereen er meer leek te zijn om gezien te worden of in ieder geval te kunnen zeggen dat ze er waren, dan dat ze het echt leuk vonden, iedereen stond er maar een beetje. Muziek was echter wel oké, dus rond 3:30 maar naar huis gegaan.
Zondag eerst goed uitgeslapen en 's avonds naar de film 'live by night' geweest. 2x in slaap gevallen dus echt veel kan ik er niet over zeggen, maar: de trailer lijkt beter dan de film zelf. Zo zonde.
Maandag was er een grote storm, dus echt buiten iets doen was vrij kansloos. Aan het einde van de middag even naar een longboard winkel geweest met 2 anderen en daarna nog wat gedronken. Daarna voor het eerst maar eens boodschappen gedaan en met z'n 3-en wat gegeten. Boodschappen doen is trouwens niet echt rendabel hier, pasta bolognese voor 3 personen kost $20, dus ik denk niet dat ik hier nog zelf ga koken. Met name de groente hier is echt te triest voor woorden, snap nu wel dat al die Amerikanen hier zo dik zijn, groente smaakt nergens naar.
Dinsdag wilde we graag naar het Whitney museum of art, maar toen we daar aankwamen bleek dat het elke dinsdag dicht is. Toch maar ff wat gedronken en daarna weer naar huis gegaan, het weer was namelijk nog steeds klote.
Morgen (woensdag) wordt het zonnig dus het plan is om naar central park te gaan en na 2 dagen van storm maar eens te genieten van de zon.
So far so good dus, voorlopig totaal geen behoefte om terug te gaan, veel te veel leuke dingen te doen hier :)

/Jeroen

  • 25 Januari 2017 - 22:23

    Eef:

    Neefje!

    Superdat je een blog hebt! Je schrijft het super leuk!!!
    Fijn dat je mensen hebt gevonden waar je mee kan optrekken! Ik mis het Trump gedeelte? Of liep je niet voorop in de vrouwenmassa?

    Geniet van alles en vooral het niet koken. Oh en je snaps met eten ken ik ondertussen wel, jaloers makend..

    Jaa, lief dat je het vraagt. Hier is alles ook nog goed hoor, best koud en eenzaam zonder jou.

    Liefsxx je nicht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Exchange semester Baruch College NYC

Jan-Jun

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2017

#6

21 April 2017

#5

05 April 2017

#4

04 Maart 2017

#3

10 Februari 2017

#2
Jeroen

Actief sinds 25 Jan. 2017
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 6896

Voorgaande reizen:

16 Januari 2017 - 09 Juni 2017

Exchange semester Baruch College NYC

Landen bezocht: